Previous Next

Nem csak a teremtés hetén, de egész évben téma a környezet

TISZA-TAVI ÉLMÉNYTÚRA   Gyönyörű szép reggelre ébredtünk július utolsó szombatján. A Telkibányai Református Egyház jóvoltából egy fantasztikus kirándulásban lehetett része mindazoknak, akik velünk tartottak. Az eseményt nagy érdeklődés kísérte, így két busszal tudtunk útnak indulni. A gyülekezet, illetve az ATKE busz is a rendelkezésünkre állt.  A csapat igen vegyes korosztályból tevődött össze, a legkisebbektől a legnagyobbakig élvezhettük egymás társaságát.  Az úti cél a Tisza-tó mentén fekvő Poroszló.

10:00 óra után szerencsésen megérkeztünk. A nagy melegre való tekintettel mindenki felfrissítette magát egy fagyi, kávé, vagy egy jó hideg sörrel. Mikor már kinyújtóztattuk magunkat a hosszú utazás után, elindultunk le a partra. 11:00 órakor megkezdtük kalandos utazásunkat a vízi világ felé. Motorcsónakba szálltunk, így közelítettük meg a helyszínt. Egy 1500 méter hosszú pallóúton sétálva nyerhettünk betekintést a Tisza-tó növény- és állatvilágába.

Az útvonal hangulatos, nádasban kanyargó vízi ösvényen, nyílt vízfelszíneken és virágzó hínármezők között húzódik. Az úton, több állomáson is megálltunk, ahol idegenvezetők meséltek nekünk erről a gazdag élővilágról. Távcsövekből figyeltük a ritka madárfajok mindennapjait. Emellett volt szerencsénk egy kecskebékát is megfigyelni.  A másfél órás sétát követően mindenki megéhezett. Motorcsónakkal visszamentünk a partra, ahol együtt elsétáltunk az Aranyosidombi Udvarházba. Itt közösen elfogyasztottuk a finom ebédet, ami csontlevesből, rántott húsból és sült krumpliból állt. A szakácsok kitettek magukért, ajánljuk mindenkinek! Miután mindannyian felfrissültünk, újból belevetettük magunkat a kalandba. 14:00 órakor ellátogattunk a Tisza tavi Ökocentrumba. Belépve a parkba, szinte azonnal gyerekké váltunk (a gyerkőcök mellett) a vízi játszótéren. Tutajokkal evezhettünk a vízen, a sok más kalandos játék mellett. A gyerekeknek a hatalmas játszótér mellett ez maga volt a paradicsom.

Egy kellemes séta során közvetlen közelről figyelhettük meg az itt lakó állatok életét. Többek között a pelikán és dámszarvasokét.  A főépület tornyában, a 7. emelet magasságában található, gyalogosan lépcsőn vagy lifttel is megközelíthető tágas kilátóteraszról lélegzetelállító panoráma nyílt a szemünk elé. Egyik irányba Poroszló településre és a környező tájra, többek között a Tisza tóra, másik irányban a Bükk és Mátra vonulataira volt kilátásunk.  Ezután megnéztük Európa legnagyobb édesvízi akváriumát. A látványos akváriumrendszer, az igényesen kialakított dekoráció a patakok, folyók, tavak valóságos víz alatti képét idézik fel, s olyan érzésünk volt, mintha valóban a víz alatt sétálnánk. Csak az élményünket tetőzte a vidrák látványetetése.

Mindezek csodás látnivalók után ültünk a Tisza-tó partján, majd ki mit szeretett volna, fogyasztott. Így pihentünk és gyönyörködtünk a mesés tájban. Élményekben gazdagon térhettünk haza, hála Szalay László lelkipásztorunknak, aki ilyen csodás tájra kalauzolt el minket. Az érkezés Telkibányára este 9 óra után volt. Kellőképpen elfáradtunk, altatni nem kellett minket. Köszönet mindazoknak, akik velünk osztoztak az élményekben. Isten áldását kívánom mindannyiunknak.